måndag 31 maj 2010

Skam den som ger sig

Det gör sig inte självt att vårda en blogg, det har blivit mig tydligt. Alldeles lätt är det inte att kombinera hantverksyrket med teknologiska apparater för textredigering i ena handen och hammaren i den andra. Administrativa bördor i konkurrens med en stor familj med buspojkar på fritiden. Utrymme skulle funnits att likt somliga kollegor ägna sig åt denna förträffliga aktivitet under alla politiska uppdrag, men därtill har jag varit allt för aktiv i debatten under dessa forum.
Nåväl, skam den som ger sig, Rom byggdes inte på en dag, det tar tid att lära en gammal hund att sitta. Uttryck som kanske kan användas i sammanhanget för att gjuta in nytt mod i de alltigenom ärliga avsikterna, när det gäller att deklarera mina åsikter och analyser om aktuella samhällsfrågor och debatter. Ger därför mig själv en ny chans att föra fram mitt budskap.

2 kommentarer:

  1. Välkommen in i blogvärlden Jörgen!
    Ska bli spännande att följa din politiska karriär, till en riksdagsplats till att börja med.

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara skrivandet som kräver sin lilla stund. Nu får jag en blogg till att följa och hämta inspiration i från. Det ser jag fram emot.

    SvaraRadera